Numeracja banknotów

Dyskusje na temat banknotów polskich i zagranicznych, banknotach testowych, zabezpieczeniach
Piotr_S_Sikora

Numeracja banknotów

Post autor: Piotr_S_Sikora » 10 lip 2025, 21:56

Szanowni Państwo, jestem początkującym kolekcjonerem. Za cel przybrałem sobie zebranie wszystkich banknotów kolekcjonerskich NBP. Jak wygląda kwestia numeru banknotów? Czy lepiej zbierać, też o niższych numeracjach?

Awatar użytkownika
julk1

Re: Numeracja banknotów

Post autor: julk1 » 11 lip 2025, 14:37

Musisz się zdecydować czy zbierać banknoty kolekcjonerskie NBP czy tylko te o najniższych numerach. Co dla Ciebie jest "niższym numerem"?
Bez sensu jest zbieranie tych banknotów o najniższych numerach, bo w jakim celu?

Awatar użytkownika
mirek82

Post autor: mirek82 » 11 lip 2025, 19:34

Piotr_S_Sikora pisze:
10 lip 2025, 21:56
Szanowni Państwo, jestem początkującym kolekcjonerem. Za cel przybrałem sobie zebranie wszystkich banknotów kolekcjonerskich NBP. Jak wygląda kwestia numeru banknotów? Czy lepiej zbierać, też o niższych numeracjach?
Jeśli rzeczywiście jesteś początkującym kolekcjonerem radzę najpierw jak najtaniej zebrać wszystkie banknoty kolekcjonerskie NBP.

W kwestii numeracji- nie wiem, czy dobrze zrozumiałem pytanie. Zakładam, że powinno ono brzmieć: Czy opłaca się zbierać banknoty z niską numeracją? Na tak postawione pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć, gdyż nie posiadam zdolności profetycznych. Osobiście, nie rozumiem tej pogoni za numerkami czy literkami i jako przeciętny zjadacz chleba zawsze kupuję dla siebie najtańszą opcję. Zamiast numerków czy literek wolę kupić inne banknoty- przecież pięknych walorów papierowych czy polimerowych na świecie nie brakuje.

Piotr_S_Sikora

Post autor: Piotr_S_Sikora » 12 lip 2025, 18:19

Dziękuje Państwu za odpowiedź. Chodziło mi o kwestię, że ten sam banknot z numerem załóżmy 2000 jest droższy o około 100 zł niż ten z numerem 20000. I się zastanawiałem, czy jest sens brać ten droższy.

Awatar użytkownika